انواع عسل

راهنمای خرید عسل گون اصل

 عسل گون یکی از عسل‌های طبیعی و با کیفیت می‌باشد که برای بسیاری از بیماری‌ها مفید است، عسل گون به دلیل پایین بودن ساکارز (برای افرادی که به قند خون بالا دچار هستند توصیه می‌شود) و بزرگی مناطقی گیاه گون در آن رشد می‌کند از محبوبیت بالایی برخوردار است. گون یک گیاه چند ساله است، و گل‌هایی به رنگ‌های آبی، بنفش یا سفید دارد. عسل گون از این گیاه به دست می‌آید، در واقع زنبور عسل از شهد گیاه گون که در مناطق کوهستانی رشد می‌کند این عسل را تولید می‌کند. اگر قصد خرید عسل گون اصل را دارید باید به یک سری نکات توجه کنید، ما در این مقاله قصد داریم به‌ صورت کامل در مورد این اثر صحبت کنیم.

 عسل گون چیست؟

 گیاه گون یکی از گیاهان بومی ایران است و خواص درمانی و دارویی بسیاری دارد، وقتی اسم یک گیاه را بر روی یک عسل می‌گذراند به این معنی نیست که زنبور عسل به‌ طور کامل از شهد این گیاه تغذیه کرده، چون زنبور عسل به جز گیاهان سمی هر گیاهی را که ببیند از شهد آن تغذیه می‌کند. وقتی اکثر پوشش گیاهی یک منطقه از گیاه گون باشد، به اثری که در آن منطقه به دست می‌آید عسل گون می‌گویند، گون گیاه خشکی است و چون به آب کمی نیاز دارد مناطق کوهستانی عظیم پوشش غنی هستند، و تین گیاه یکی از اصلی‌ترین منابع تأمین شهد زنبور عسل در این مناطق می‌باشد. عسلی که از گیاه گون بدست می‌آید تمام خاصیت‌های این گیاه را هم دارد، و می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را درمان کند.

  خواص عسل زرشک را دریابید

 خواص عسل گون

 عسل گون مانند باقی عسل‌ها، یک سری خواص عمومی مثل، تقویت سیستم گوارش و درمان سرماخوردگی دارد، اما یک سری خواص مخصوص به خود را هم دارد، که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 درمان کم‌خونی

 امروزه از کم‌خونی به‌ عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها نام‌ برده می‌شود، و مهم‌ترین دلایل آن عدم تغذیه مناسب و نرسیدن ویتامین‌های موردنیاز بدن است. یکی از خواص عسل گون درمان کم‌خونی است، این عسل با تأمین آهن و مواد معدنی مورد نیاز بدن تأثیر فوق‌العاده‌ای در درمان کم‌خونی از خود نشان می‌دهد، مصرف منظم و مداوم عسل گون در وعده صبحانه در افزایش خون‌رسانی بسیار مفید می‌باشد.

 سلامت قلب

 قلب به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین عضو های بدن از زمان تولد شروع به فعالیت می‌کند، و انرژی زیادی را مصرف می‌کند، قلب این انرژی را از سوختن گلوکز بدن تأمین می‌کند، و عسل گون با وجود ویتامین‌ها و مواد مغذی که در خود دارد منبع بسیار خوبی از گلوکز می‌باشد، و انرژی مورد نیاز قلب را تأمین می‌کند.

 درمان بی‌خوابی

 مصرف عسل گون تأثیر زیادی در درمان بی‌خوابی دارد، چون این عسل سطح هورمون انسولین را در بدن بالا می‌برد، و این کار باعث کاهش استرس و بهبود کیفیت خواب می‌شود. فقط کافی است یک ساعت قبل‌ از اینکه به رختخواب بروید شربت عسل گون را مصرف کنید، تا متوجه تأثیر فوق‌العاده آن شوید.

 بهبود مشکلات عضلانی

 اسید فرمیک موجود در عسل گون باعث تسکین دردهای مفصلی می‌شود، و این عسل بسیار در بهبود مشکلات عضلانی مثل دردهای مفصلی، آرتروز و روماتیسم مفید است. مصرف منظم عسل گون در وعده صبحانه بسیار بر روی کاهش مشکلات تأثیر دارد، و شما می‌توانید از این عسل هم به‌ صورت خوراکی هم به‌ صورت موضعی استفاده کنید.

 راهنمای خرید عسل گون اصل

 خرید و مصرف عسل گون اصل با توجه به مواد مغذی و ویتامین‌هایی که دارد باعث بهبود عملکرد بدن شما می‌شود و بدن شمارا برای مبارزه با بیماری‌های مختلف آماده می‌کند، همان‌طور که گفتیم این عسل خواص بسیار زیادی دارد مثل، تقویت حافظه، جلوگیری از پیر شدن، تقویت سیستم گوارش، بهبود فشار خون، درمان سرماخوردگی، افزایش انرژی و غیره. برای بهره‌مندی از این خواص باید از اصل بودن عسل گون مطمئن شوید، برای تشخیص عسل گون اصل باید بدانید که این عسل بوی ملایم و معطری دارد، نسبت‌ به دیگر عسل‌ها کم رنگ تر و شیرینی آن باعث سوزش گلو نمی‌شود. البته تشخیص اصل بودن عسل گون کار هر کسی نیست و فقط افراد متخصص در زمینه عسل می‌توانند عسل گون اصل را تشخیص دهند، به‌همین خاطر شما باید عسل گون را از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه سبحان است، شما می‌توانید عسل گون اصل را با قیمت مناسب و اطمینان کامل از این فروشگاه خریداری کنید.

  8 نکته ای که قبل از خرید عسل باید بدانید

 جمع‌بندی

 ما در این مقاله سعی کردیم در مورد خواص عسل گون و راهنمای خرید عسل گون است صحبت کنیم. به‌صورت خلاصه این عسل یکی از مفیدترین خوراکی‌ها برای بدن انسان محسوب می‌شود و شما می‌توانید با مصرف روزانه و منظم این عسل باعث، بهبود عملکرد سیستم اعضای بدن خود شوید. شما میتوانید عسل گون اصل یا سایر روغن های درمانی و خوراکی دیگر را با بهترین کیفیت از فروشگاه سبحان سفارش دهید. اگر برای خرید این محصول نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید میتوانید با مشاوران سایت سبحان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا